Nancy o dell divorce

Il significato di una canzone è completamente cambiato "grazie" a un sogno

2024.05.19 20:27 filippo_sett Il significato di una canzone è completamente cambiato "grazie" a un sogno

Annuncio innanzitutto che quella che sto per descrivere è un'esperienza accadutami ormai più di un mese fa ma, forse perché non riuscivo a trovare le parole per spiegarla, non l'ho mai raccontata. È stato trovando questo subreddit per puro caso che mi sono finalmente deciso.
Per cercare di rendere la premessa il più breve possibile, a dicembre 2023 ho ricevuto un pesante rifiuto da parte di una ragazza di cui ero (in realtà sono) innamorato. Mi sono reso conto di amarla a marzo dell'anno scorso, e ho lavorato a questa cosa con il massimo dell'impegno, portandomi dietro anche diverse ansie derivate da due fattori: è stata la primissima volta che mi sono innamorato di qualcuno, e avendo la Sindrome di Asperger era tutto terribilmente nuovo e inedito per i miei gusti. Le cose non sono andate affatto male, siamo anche usciti assieme un paio di volte, ma a dicembre un suo messaggio ha demolito tutto quanto, e per suoi motivi personali non si è potuta concretizzare una relazione. Sicuramente sarà una cosa ovvia per moltissimi, ma la cosa mi ha ferito profondamente, e ancora adesso (complice il fatto che devo vederla quasi tutti i giorni) vivo la vita di tutti i giorni con estrema rassegnazione e pesantezza per via di ciò che è successo, pur essendo rimasti in ottimi rapporti l'uno con l'altra. Capita spesso che mi senta di piangere, i miei problemi d'ansia sono peggiorati, e altra roba che però ora non c'entra.
Siccome questa ragazza è, come intuibile dalla premessa, una presenza praticamente costante nella mia testa, capita spesso che la sogni di notte. Anzi, posso dire che capita quasi tutte le notti. Spesso è semplicemente una comparsa che non fa nulla, ma resta il fatto che la ritrovo sempre. Tuttavia, uno dei sogni che ho fatto con lei all'interno mi è rimasto particolarmente in testa, ed è legato a una canzone in particolare.
Cerco di descrivere il sogno al meglio che posso, anche perché i miei sogni spesso non hanno il minimo senso logico: io, assieme a un mio gruppo di amici, conoscenti e anche lei, che giro in vari punti di una città, sia all'interno di vari edifici, sia in mezzi pubblici, sia all'aperto. Non c'è una vera e propria trama in realtà, solo un insieme di situazioni incollate con lo sputo. Il sogno procede in modo abbastanza lineare, solo che ogni volta che provo ad avvicinarmi a lei o a parlarle inizio a sentire la melodia straniante e il ritornello di My Pain degli Slipknot. Loro sono la mia band preferita, quindi è facile capire perché proprio loro, ma il fatto è che My Pain, oltre ad avere una melodia molto malinconica e oscura, dai tratti quasi psichedelici, parla di amore. Nello specifico, dello stato d'animo di una persona che passa dall'amare profondamente un'altra persona a odiarla per il dolore che le provoca. Nello specifico, ciò che sento nel sogno sono tre segmenti della canzone: la prima volta che mi avvicino a lei, mentre nel sogno siamo su un autobus, sento il verso "Pain. She loves me" sussurrato dal cantante Corey Taylor. La seconda volta, mentre siamo in un'aula di una scuola, sento solo la melodia della canzone. La terza volta, mentre siamo seduti assieme agli altri alle porte di un museo a mangiare qualcosa, sento il verso "Remember this was never love".
Per via di questo sogno, ora faccio abbastanza fatica a sentire questa canzone, ma allo stesso tempo ha acquisito tutt'un altro significato per me. Non so se anche voi avete avuto esperienze simili con altre canzoni, ma resta una sensazione parecchio strana.
submitted by filippo_sett to Psicologia_Italia [link] [comments]


2024.05.19 20:26 Economy_County2947 CBAM: Guerra Commerciale Verde o Rivoluzione Energetica per il Medio Oriente?

Il Carbon Border Adjustment Mechanism (CBAM) dell’UE è un’arma a doppio taglio: vediamo perché
Il Carbon Border Adjustment Mechanism (CBAM) dell’Unione Europea, presentato come un pilastro del Green Deal europeo e un passo cruciale verso gli ambiziosi obiettivi climatici di COP28, potrebbe innescare una nuova era di guerre commerciali. Sebbene progettato per ridurre le emissioni di carbonio, il rischio che possa sconvolgere l’economia globale e alimentare il protezionismo sta sollevando preoccupazioni in tutto il mondo.
L’obiettivo principale del CBAM è prevenire la “fuga di carbonio”, imponendo tariffe sulle importazioni prodotte con emissioni di carbonio superiori a quelle dei beni europei. Sebbene apparentemente focalizzato sulla mitigazione del clima, i critici lo denunciano come una misura protezionistica velata, volta a salvaguardare le industrie europee a discapito di paesi con normative ambientali meno rigorose.
Per Egitto e Turchia, fortemente dipendenti da industrie ad alta intensità di carbonio come la produzione di cemento e fertilizzanti, il CBAM rappresenta una minaccia esistenziale. Con l’entrata in vigore delle tariffe, le loro esportazioni verso l’UE potrebbero diventare proibitive, causando la perdita di quote di mercato, difficoltà economiche e potenziali disordini sociali.
Altre nazioni MENA (Medio Oriente e Nord Africa), in particolare quelle che dipendono da industrie ad alta intensità di carbonio e con scarso impegno nella decarbonizzazione, subiranno un significativo calo di competitività. Al contrario, i paesi del GCC (Consiglio per la cooperazione del Golfo), le cui esportazioni ad alta intensità di carbonio sono principalmente destinate all’Asia e i cui prodotti a basse emissioni rimangono in gran parte inalterati, potrebbero resistere meglio alla tempesta.
L’Inflation Reduction Act del 2022 degli Stati Uniti, un pacchetto da 364 miliardi di dollari volto a stimolare la tecnologia nazionale a basse emissioni di carbonio, ha ulteriormente inasprito le tensioni commerciali globali. Questa mossa è stata percepita come una sfida diretta alla leadership verde dell’UE, alimentando ulteriormente il rischio di una vera e propria guerra commerciale.
In questo scenario di crescente protezionismo climatico, emerge una luce di speranza per i giganti del petrolio e del gas del MENA, che stanno investendo sempre di più nell’energia verde. Gli Emirati Arabi Uniti e l’Arabia Saudita, con i loro ambiziosi progetti di idrogeno verde e blu, potrebbero trarre vantaggio dalla preferenza del CBAM per le importazioni a basse emissioni di carbonio. Questo potrebbe accelerare la transizione della regione verso un futuro energetico più pulito e posizionarla come leader globale nella produzione e nell’esportazione di idrogeno verde.
La strada da percorrere è piena di incertezze. Il CBAM riuscirà a guidare la decarbonizzazione globale o innescherà una cascata di misure commerciali ritorsive? I produttori di petrolio e gas del MENA sfrutteranno l’opportunità dell’energia verde o diventeranno vittime dell’agenda protezionistica dell’UE? Una cosa è certa: il CBAM è un punto di svolta, destinato a rimodellare il commercio globale e a costringere le nazioni a confrontarsi con l’urgente necessità di agire per il clima. Mentre il mondo osserva con il fiato sospeso, la posta in gioco non è mai stata così alta.
submitted by Economy_County2947 to Italia [link] [comments]


2024.05.19 20:22 mygodisbetterthanyou Come funzionano gli impianti dentali in Italia?

Chiedo scusa per la domanda che potra' sembrare stupida, ma manco dall'Italia da 20+ anni e la tecnologia dentale e' cambiata radicalmente.
Attualmente mi trovo in Inghilterra e, poiche' me la passo maluccio, sono da alcuni anni disoccupato cronico. L'unico vantaggio di cio' e' che usufruisco di esenzione totale dalle spese mediche. Pero', come tutti sanno, l'odontoiatria in Inghilterra fa notoriamente pieta', da cui il famoso stereotipo (che poi e' realta') dell'inglese coi denti storti o mancanti.
Io ho due denti non contigui che il mio dentista inglese ha dichiarato essere senza speranza e sui quali lui consiglia fare degli impianti dentali, che pero' non sono coperti dal NHS. Quindi io ho 3 opzioni:
1) Non fare niente
2) Fare un ponte gigante o due ponti. Questo sarebbe coperto al 100% ma comporta il sacrificio di due denti sani. Poi i ponti tendono a cedere con il tempo.
3) Fare due impianti. Il dentista farebbe la prima parte (estrazione delle radici e dei denti) gratis, poi il dentista privato farebbe i due impianti.
Costo medio in Inghilterra e' 3000 sterline per dente, quindi 6000 sterline.
Io potrei anche essere d'accordo a fare dei debiti per pagare gli impianti, senonché' mi e' stato detto che, se c'e' da fare manutenzione agli impianti, questa va fatta o dallo stesso dentista o da un altro dentista che usa esattamente la stessa marca e la stessa tecnologia.
Se io poi dovessi lasciare l'Inghilterra e tornare in Italia tra 5, 10 anni e dovessi mettere mano agli impianti, troverei poi in Italia un dentista che usa la stessa marca e tecnologia del mio dentista in Inghilterra?
Qualcuno al limite conosce un forum sul quale fare domande simili a dentisti italiani? Grazie.
submitted by mygodisbetterthanyou to CasualIT [link] [comments]


2024.05.19 19:32 sh00te Pagamento in ritardo dell’agenzia dell’entrate

Mi è arrivato da pagare un bollettino dalla agenzia delle entrate di un mancato pagamento del ticket ospedale di ben 6 anni fa. Detto questo purtroppo il bollettino scadeva a fine aprile ma ho dimenticato di pagarlo. Ora che è scaduto devo aspettare che me ne inviino un altro o posso pagarlo ora anche senza mora ?
submitted by sh00te to commercialisti [link] [comments]


2024.05.19 19:20 OfficialXongi HELP, Monitor suddenly got brighter

I have this 4:3 Samsung monitor and recently it has been acting weirdly. It's the second monitor, the first one is a Dell which doesn't have any problems. About a month ago the lower part of the monitor got really bright out of sudden fading a little bit to the top, along with a horizontal line on the top (images included). Then it stopped being bright but the line remained. Today it got really bright again and a second line appeared. What's causing this?
https://preview.redd.it/r4kfubcq2f1d1.jpg?width=4032&format=pjpg&auto=webp&s=d830948083c623ab3e379ba78e230e0ceec9cd5f
https://preview.redd.it/y85apacq2f1d1.jpg?width=4032&format=pjpg&auto=webp&s=64b9e627ef5218e4af65acc7d05691d1ad7f7159
submitted by OfficialXongi to monitor [link] [comments]


2024.05.19 19:15 Davide7777777 Andreste mai ad un evento con qualcuno che odiate?

Mettiamo il caso che ci sono delle probabilità di trovare tra questo gruppo di amici occasionale uno col quale vi tenete sul cazzo a vicenda. Non sai effettivamente chi sono perchè ne conosci solo uno e quell'uno nemmeno li conosce tutti. Ve la rischiereste per andare a questo evento figo o lascereste stare?
submitted by Davide7777777 to CasualIT [link] [comments]


2024.05.19 19:13 Motor-Bed8521 Garanzia auto

Allora ragazzi vi spiego in breve; Ho Acquistato una fiat Tipo al prezzo di 11.000€ da un concessionario a Salerno, coperta da assicurazione su motore e cambio, loro si sono trattenuti l'auto per circa 10 giorni dopo l'acquisto per "sistemare un pezzo per l'aria condizionata". Dopo averla ricevuta, l'auto sembrava perfetta. Era a Gennaio e non ho controllato l'aria fredda. Arrivata la primavera ho dovuto accenderla e, sfortunatamente, l'aria fredda non esce neanche per un filo d'aria. Essendo io di Bari, l'ho portata per un tagliando da un meccanico di fiducia in zona e mi ha spiegato che l'auto è incidentata (tanto da avere ancora i vetri rotti nel filtro aria abitacolo), riverniciata e soprattutto senza un filo d'aria nel sistema di raffreddamento abitacolo e che questo potrebbe significare che un pezzo delle tubature o peggio al radiatore possa essere rotto ed avere perdite. L'operazione è molto costosa e mi consiglia di insistere col concessionario poiché mi dovrebbero sistemare loro a loro spese queste cose poiché l'auto mi sarebbe dovuta essere fornita con tutto a posto e che posso avvalermi sulla garanzia visto che il climatizzatore fa parte del motore. Chiamata la concessionaria però mi hanno detto che loro non erano a conoscenza di alcun problema al climatizzatore e che mi avevano cambiato un pezzo che non c'entrava con il mio problema, che potrebbe essere solo scarico. Che come gentilezza potrebbero farmi il lavoro e ricaricare l'aria senza farmi pagare mano d'opera poiché vengo da 300km di distanza ma non di più. Mi ha suggerito di insistere sul fatto che l'auto è incidentata e che non mi avessero dato alcun certificato che lo attesti per ottenere le riparazioni ed i dovuti controlli, essendo loro in torto. Come mi comporto?
submitted by Motor-Bed8521 to Avvocati [link] [comments]


2024.05.19 19:06 saintgeorgette Revenge Never Smelled So Sweet

I apologize, the reason this is so long is because 1.) I suck at summarizing 2.) backstory of some sort is needed to understand this excuse of a man and/or human being. 3.) I’m not a good storyteller, but you are, Charlotte, and I know you can take this mess of info and turn it into a beautiful, long-time-coming, petty revenge story for your channel. Because what is more petty than an herbal, flowery Trojan horse no one knows about?
Cast: OP-me Swister- my older sister Mom - mine and my sister’s mom, grandmother to Trish/Patty BIL- exactly who it says, and a huge butthole. Patty/Trish - the same person, a four year old little girl, product of union between BIL and Swister.
Some (bit rambling to explain some stuff) backstory:
Last winter, to get out of the horrible, freezing, painfully striking sleet (it would not pass over our town, was just there, stuck in a vortex, for what seemed like eternity) of January in our hometown (we were always just a couple degrees away from it being snow, and quite a few times we got lots of hail, some as big as softballs, and could damage cars and punch through windshields, etc. I know this sounds like ‘The Long Winter’ by Laura Ingalls Wilder, but both me and my mom (I’m disabled and have to live with someone to help in every day life, I’m not a high school dropout living in mommy’s basement playing fortnight or assassin’s creed and have memorized cheat codes. The only video games I’ve ever played were duck hunt, which my grandpa actually got for himself bc he loved to hunt, so I only got to play it in turns with my five other cousins when we visited him); and N64’s Zelda:Ocarina of Time. I hope those titles illustrate for you the last time I played a video game. Oh! And the Oregon Trail, but I always died of some disease that doesn’t happen today or is curable with fluids, rest, and maybe some penicillin. But I digress.) but both me and my mom and my older sister (who was pregnant at the time) and BIL moved about 15 minutes down a little used two lane highway. And when my niece was born late 2019, we named her Patricia after my grandmother. (Patty or Trish for short).
My BIL claims he can smell everything ten times better than any other human, ‘probably because I’m an Alpha Male, and I need heightened senses to protect my pack, my family.’ Okay, I won’t deny he is sensitive to scent, but if his food doesn’t come out smelling right (almost always made special order bc of his ‘allergies’ (that’s what he tells the waitress; in reality, he just doesn’t want stuff he doesn’t like on his plate, and is too fucking lazy to just take the single pickle chip off the McDonald’s cheeseburger. If half of America can do it, why not him? ‘I might smell and taste it with my superhuman olfactory senses.’ He said with a very sincere, serious tone and face, like I was in special education and couldn’t understand it was 1,2,3, not 1,3,2. He is an arrogant misogynistic asshole. My sister could have done sooooooo much better. Idk y she chose him to marry (for a general idea of all what he looks like, speaks like, and sounds like (minus the slight lisp) is the video of the ‘dating coach’ who took the video in his car, opening it with ‘you do not have to accept her rejection, say things like I’m the best, why wouldn’t you want me, you should see my basement with ropes and pulleys and hooks, and do you know what a did with her that night? Well, it’s not appropriate to talk about on this platform”… yeah, that guy, except for the lisp, could be my BIL IDENTICAL twin. Anyway, now you know BIL is a creepy, asshole, bastard with no sense of boundaries or personal space, who think women are lesser than him. Moving on.
I also suffer from anxiety, insomnia, and a few other things that require me to take meds that can slow down your breathing, so if I can take care of my pain, anxiety, and insomnia without having to take a narcotic or benzo, and it works, I choose that path first. Some of these ways are ice packs, heating pads, a special herbal tea, aromatherapy, yoga, sleeping surrounded by pillows like I were in a nest, making sure to do a little bit of some exercise and always taking my daily walks (I don’t want the pain to get so bad from being sedentary I will require a wheelchair before I absolutely have to) and don’t always want to be popping clonapen or oxy or morphine all day and falling asleep, especially around my niece. I don’t want her to ever believe pills fix problems.
So to escape the horrible winter in our new home environment, my mom decided to use her saved-up reward points and book us all a ten day trip to Disney Aulani Hawaii, specifically Disney bc of my niece. My mom and I had been there before, in 2020, right when resorts opened back up at much less than capacity because of COVID rules, and we had gone for a week, so I knew they had an awesome spa I could spend my saved vacation money on.
The minute we step into our two bedroom, two full bath (each with both a shower and separate tubs!), an ok sized but capable kitchen, and a nice, big, comfy furniture filled common room/living room. All of my stuff I put in the room I’d be sharing with my mom, then took my niece to go and get her first Shirley Temple (they are a virgin cocktail I have loved as a kid, still do, that are super easy to make the ghetto way - diet 7up (diet taste better in the cocktail, idk why, it just the way the Gods have decreed it so), grenadine, and maraschino cherries (as many as you want, but kids usually get two and adults one. I think this is unfair) and tada! You have a Shirley Temple.
So I’m walking back to the room, both of us holding our reusable drink cups for our stay (if you bring the cup with you, you get any non alcoholic drink for free during your stay. Coolcool.) And I open the door and hear my mom and sister begging BIL to just stop it, let it go, just enjoy the ten days here. BIL is in MY room, going through MY things, yelling at mom and sis to leave him alone, he has to find it, it reeks, etc. I’m like, GTFO of my stuff, this is extremely violating, sister, are you not concerned and pissed he is pawing through my bra and panties right now, ‘looking for hidden pockets’?
Finally, he grabs this 15 or 20 mL vial I have, a pain relieving roll on I use for my migraines and tension headaches, about $55 after tax, not including S&H. I had left my almost empty one at home, and this was a brand new vial, safety wrapping still on. He blames me, said I was trying to ruin ‘his hard earned vacation’ (he has no job, only looks after my niece enough to feed her (most of the time) and my sister had to find a high -enough paying job so she could work from home so she could do every job like she were a single mother. The only chore he does, and only like 65% of the time (they love to eat out and/or order in) is cooking, and as much as I hate him, sometimes his dishes are good. Not phenomenal, like he practically requires everyone to praise it as, even if he just added sage basil and oregano to a frozen pizza.
So I ask, “how the hell can you smell that? There is the outer plastic seal and the inner lid seal?” And he goes off on being an Alpha Males and olfactory nonsense. Then he takes the vial and runs out of the room with it. He takes it to a housekeeping services cart several doors down and spikes I into her trash can, which by the thunk sound the vial made told me not only was her trash nearly or almost nearly empty, and that he had broken and wasted a valuable medical tool because he is batshit crazy and doesn’t see me as a person outside of how I interact with his everyday life, like I’m a NPC who doesn’t exist or say anything until a real person player comes into my field of awareness. He pawed through every item I owned, including underwear and opening my tampons one to sniff (I especially bought no scented for this trip, and he went and ruined a whole box of them (I’m not putting a previously opened and practically stuck up my BIL’s nose tampons! It’s not just unsanitary, it’s gross on so many levels! I also save up what little money I have leftover from my SSDI monthly checks, so over several months, I had saved up to buy that, bc it worked where others just smelled good but didn’t take the tension headache or migraine away. He has never had to pay for things with his own money, so has no concept of it, of saving money, of worth.
I stewed and stewed and I knew I had to be as petty as possible and still not get caught. I was still thinking these thoughts on our third to last day while I got an unusual massage at the Aulani spa. First is usual deep tissue massage, but then they rub your back and skin with tingly oils and take what looks like the contents of a bag of tea (very heady and fragrant in that small room) and rub it all over you, wrap you up for 15 min, scrape it off you, also taking excess body oil and dead skin cells with it as it goes. And then, smelling all those wonderful scents, I had a genius thought. As she scraped the herbs and stuff off my skin into a bowl, I asked for a to go bag for the herbs, and pretended I wanted to put them in a foot bath I was giving myself tonight in my room. Shockingly, they agreed, and gave me all the scrapings, herbs, essential &body oils, and dead skin cells, in a linen drawstring bag they said I could just toss the whole bag into the hot water.
Now, when I travel, I always pack duct tape in my checked baggage. To make sure shampoo, conditioner, lotion, stuff like that, wet and messy? So it will stay in the bottle with the top duct taped both on shut and to the top of the bottle. Nobody was in the room; they were taking a hike my physical disabilities made very challenging (like an 7-8/10 for me, and a 3.4.5/10 for them) over broken terrain and off trail a bit to climb to a waterfall, so I had said ‘I’m going to the spa. Peace!’ So nobody was back from the hike yet, but I had no idea when they would be, so I acted fast. I grabbed my duct tape and went into sister and BIL’s room and squished and squiggled my way as far under the bed as I could, an duct taped the linen bag of herbs and scrapings right under where he would lay his head to rest at night (according to his ‘Alpha Wolf’ status, he was always on the side of the bed between the door and the rest of his collectables in his room.
We had that day, two more days, and three nights left. BIL did not sleep a wink during that entire time - he had housekeeping change the bedding (including duvets and their covers) several times in that small frame of time, and demanded of my mom to rent him (on my moms dime, not this 40 y o mans money, the mooching leach, but her carefully budgeted money and visa card points hoarded over years.) his own, just perfectly sanitized room, obviously something had been left here by a former guest that was rotting. Finally, FINALLY my mom and sister had HAD IT. He whined and moaned more than my four yo niece. They finally ripped him a new one, saying he had been acting like an entitled baby man with delusions he is more important than he is, that we as women should fawn over him, and that he had already ruined all of ours, but especially my vacation by tossing my personal property and screaming at me for wearing perfume when I didn't even pack any. At one point I even piped up, ‘I didn’t put up with my father treating me like this, what makes you think I’m gonna take it from you?’ (AN/OP: my father abused me and mom and sister our whole lives. Lots of verbal, emotional, psychological abuse. Sister had it pretty literally; mom had it worst. But when my dad had 100% custody of me at beginning of divorce, my sister went away to college and moved out within the following two weeks, and I was his sole remaining target. For three years straight. Other, even more horrible disgusting things he did to me I’ve only just started to talk about, and don’t want my whole life blasted online while I deal.
So i got my silent, sweet-smelling revenge. For those 3 days and 3 nights, he didn't sleep a wink, which meant he couldn't keep his 'good guy' image up, and everyone saw how he treats me, and I'm no longer a liaexaggerating. I hope some act of God, or him driving around while completely wasted, as he does every single freaking day. He a waste of space, a waste of oxygen.
Again, the reason this is so long is because 1.) I suck at summarizing 2.) backstory of some sort was needed 3.) I’m not a good storyteller, but you are, Charlotte, and I know you can take this mess of info and turn it into a beautiful, long-time-coming, petty revenge story for your channel. Because what is more petty than an herbal, flowery Trojan horse type thing?
PS: he never did repay me for the OVER $300 worth of MY STUFF he upped and just tossed, or first broke then tossed, because it either offended his nose or him, personally, even though he begrudgingly promised to do so, and my sister promised he would. I only had like a 10% belief he would, but he has no money of his own, how was he gonna do that? Yes, I admit, I keep a record of anything I hear about him doing something negative, so one day if my sister even starts to consider divorce, I can whip out journal/notebook and show her his patterns, and he has always been this way, and he won’t ever change.
submitted by saintgeorgette to CharlotteDobreYouTube [link] [comments]


2024.05.19 19:03 Nyravel Ma sbaglio o spuntano nuovi fuffaguru ogni settimana?

Non so per quale motivo ma da 2 anni a questa parte Youtube continua a spammarmi di pubblicità di questi fantomatici dubaini fuffaguru, nonostante io non abbia mai avuto alcun interesse per fantomatiche entrate extra da 50k al mese. Tralasciando la truffaldinità di questi metodi e i discutibili livelli di profilazione delle pubblicità di Youtube, ma è possibile che ogni settimana o due vedo spuntare qualche nuovo profeta dell'online marketing che propone una nuova scoperta rivoluzionaria per fare soldi?
Avete presente l'infestazione di ratti che da 4 diventano 514 nell'arco di un'anno? E' la stessa sensazione che qui. Da quei 3-4 che c'erano un paio di anni fa siamo passati a 2-300. Che poi presumo che la gente ci creda davvero visto che continuano a moltiplicarsi come i funghi
Che poi non capisco nemmeno perchè la guardia di finanza non faccio nulla. Perchè se provo a vendere miracolose creme dimagranti quello non va bene e mi arriva il ROS sotto casa, ma se vendo truffe online quello invece sì? Com'è che funziona qui la cosa fatemi capire
submitted by Nyravel to CasualIT [link] [comments]


2024.05.19 18:58 JacopoRed Riuscire a perdonare

Sono ormai 10 anni che gestisco un locale serale con musica di un villaggio turistico nel sud Italia. Il primo anno conobbi due signori, che campeggiavano lì 4 mesi all’anno, facemmo amicizia e mi presentarono la loro figlia di 12 anni che con un nome di fantasia chiamerò Michela! Con questa Michela al di là di salutarci non ci ho mai parlato (anche perché a 30 anni che le dico?), ma 4 anni dopo ormai 16 enne eccola che per la prima volta si presenta al locale e mi saluta! Non è più una bambina sicuramente, ma è comunque una minorenne , per questo quando mi chiede di darle da bere le propongo qualcosa di analcolico! Lei ci rimane male, aveva raccontato ai suoi amici che conoscendomi avrebbe ottenuto l’alcol, ma naturalmente il mio no fu secco e non cambiai mai idea nonostante le sue lamentele, e così il gruppetto (di 14/15/16 enni) abbandonò il locale tutto incazzato. Il pomeriggio dopo sono tranquillo che faccio il carico al bar, e lei si presenta all’interno: al di là di entrare che avevo appena lavato il pavimento, fa una cosa che mi fa incazzare. Mi viene faccia a faccia dicendomi che non sono un amico perché non le ho dato da bere, le rispondo di tornare tra un paio d’anni … e lei mi minaccia: “dammi i freedrink per stasera altrimenti vado a dire in giro che mi hai portata a letto con la forza”! Rimango basito; per fortuna nella porta dietro ci sono i volontari della Croce rossa che sentono tutto e intervengono spiegandole che il suo è un bruttissimo gesto , e lei se ne va infuriata. Sono passati anni , e adesso che è cliente , può bere … in ogni caso non abbiamo più parlato dell’accaduto … nemmeno avevo parlato ai suoi genitori a suo tempo. Ma sono ancora pieno di rabbia, perché continuo a pensare a cosa fosse successo se non ci fosse stata la croce rossa… magari usciva dal locale gridando e naturalmente tutti le avrebbero dato ragione, magari sarei stato massacrato di botte, o forse sarei finito in prigione! Faccio fatica anche a vedere i suoi genitori… ho un odio che non riesco a cacciare via! Tra due settimane tornerò al villaggio, come posso perdonare una cosa simile? Perché non riesco a togliermi questa rabbia?
submitted by JacopoRed to Psicologia_Italia [link] [comments]


2024.05.19 18:54 XollobsGod Low dose Naltrexone for Long Covid headaches.

Male, late 50s. I have had headaches virtually every day since first Covid bout in 2021. Still ongoing 2.5 years later. Rare in morning, usually afternoon/evening, coinciding with abrupt onset fatigue and feeling need to sleep.
Headaches are always burning’ in nature, like someone has rubbed my eyes and brain surface in chili.
Some relief from acetaminophen (paracetamol), codeine, Neurofen – needing to take in combination most days. Been trying Amytriptylline 20mg/day for past few months – slight dampening of pain but only that, has not reduced frequency.
Interestingly headaches more common if indoors, unusual if outside in fresh air.
With ongoing headaches really want to get off these daily drugs and moreover reduce what seems to be ongoing neuroinflammation from the Covid-induced immune response.
Have now developed mild balance, tremor, gait issues over past year. Saw neurologist, was rather dismissive, offered no treatment. Peripheral neuropathy in wake of Covid too, nerve conduction studies suggest small fibre neuropathy.
Really don’t like the thought of ongoing neuroinflammation and hate the thought that these ongoing headaches and other neurological symptoms may represent first signs of progressive brain injury, perhaps prefacing neurodegenerative disorders such as Parkinson’s or Alzheimer’s. My anxieties in face of ongoing symptoms are founded, see e.g.[1]
I am now planning to try source low dose naltrexone (LDN) 1.0-4.5 mg/day because I want to stop the headaches and need to try stop any further neurodegeneration. LDN has been used in Long Covid to reduce pain and inflammation. It has potentially beneficial immune modulating effects and is anti-inflammatory. One leading neuroimmunologist also suggested LDN is promising and might work ‘for most’ with LC.[2] Small trials have also show some promise,[eg 3,4] but large randomised controlled trials are needed. A large Canadian trial is underway.[5]
Meanwhile, I am interested in readers’ experience with LDN to treat LC headaches and fatigue. Has it worked or not for you?
PS I sympathise and empathise with all members of this group and have benefitted from many past posts – thank you.
DOI: Medic.
Refs:
[1] Professor Ron Tjalkens. History Repeats Itself: Viral pandemics offer clues to neurodegenerative disorders. (21 Jun 2021) https://cvmbs.source.colostate.edu/viral-pandemics-offer-clues-to-neurodegenerative-disorders/
[2] Dr Nancy Klimas interview. TLC Sessions #74 (19 Apr 2024). https://www.tlcsessions.net/episodes/episode-74-nancy-klimas-md-neuroimmunology
[3] O’Kelly B, et al. (2022) https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666354622000758
[4] Isman A, et al. (2024) https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666354624000115
[5] Naik H et al. (2024) https://bmjopen.bmj.com/content/14/5/e085272.long
submitted by XollobsGod to LongCovid [link] [comments]


2024.05.19 18:53 morimorima Consiglio Handheld

Qualche consiglio su dove trovare una Steam Deck o una Legion Go ad un prezzo “umano”? E secondo voi qual è il giusto prezzo (anche dell’usato)? Non so se la sfrutterei a pieno e non vorrei rimetterci un rene per poi farle prendere polvere
submitted by morimorima to italygames [link] [comments]


2024.05.19 18:52 spizz__ Polizza CPI Vita Mutuo Crédit Agricole Greenback

Ciao a tutti,
dopo varie ricerche online ho convenuto che non c'è di meglio rispetto all'offerta di CA in scadenza a fine mese (nel mio caso "per mutui con finalità acquisto per immobili in classe energetica C o peggiore viene applicato un TAN fisso pari a 2,59%.") ho pertanto avviato le pratiche per una pre delibera (che comunque non è vincolante e non ha costi e in caso dovessi trovare un'offerta migliore posso fare rinuncia o non usufruirne, ma di questo periodo magari trovarla)
L'unica cosa che mi fa storcere il naso (e nemmeno poco) l'ormai famoso giochino "dell'obbligo" di attivare anche la loro polizza CPI Vita altrimenti addio tasso al 2.59%. Sappiamo tutti che è una pratica scorretta e ho letto diversi altri post sul tema però spesso veniva indicato che leggendo il contratto non c'erano indicazioni precise in merito alle conseguenze di un recesso della polizza entro i 60 gg o alla scadenza del primo anno e che quindi alcuni erano riusciti a svincolarsi. Nell'unico documento che ho trovato online (aggiornato all'8 aprile 2024) trovo scritto:
Il cliente può recedere dai contratti relativi alle Polizze acquistate insieme al finanziamento senza dover recedere dal finanziamento stesso. Non sono previsti costi o oneri aggiuntivi a carico del cliente. La facoltà di esercitare il recesso dal contratto CPI Protezione Finanziamento è garantita fino al 60° giorno successivo alla sottoscrizione, fatti salvi per la compagnia diritti relativi al periodo nel quale il contratto ha avuto effetto, le spese effettivamente sostenute e le imposte versate. Le informazioni di dettaglio sulla facoltà di recesso sono riportate nel Set Informativo della polizza consegnato in fase precontrattuale e, in caso di sottoscrizione, saranno fornite al cliente anche attraverso una “Lettera di benvenuto” a cura della Compagnia. Si raccomanda di leggere attentamente il contenuto di questa comunicazione.
E fin qui ci siamo, conferma quanto leggo negli altri post, successivamente però dettagliano:
In caso di recesso dalle polizze CPI, entro il termine e con le modalità stabilite nel contratto di mutuo e di polizza:
Se la Parte Mutuataria non sottoscrive una nuova ed idonea polizza, al mutuo sarà applicato un tasso di interesse rideterminato secondo l’offerta prevista senza la presenza della polizza sopra citata.
Se la Parte Mutuataria sottoscrive e consegna alla Banca entro lo stesso termine una nuova ed idonea polizza assicurativa (Polizza CPI di Crédit Agricole Creditor Insurance o polizza autonomamente reperita sul mercato), al mutuo sarà applicato un tasso di interesse rideterminato tenendo conto del canale di provenienza del mutuo (filiale, intermediato fisico, intermediato online e portale mutui Crédit Agricole Italia) e del tipo di polizza (Polizza Vita a premio unico, Polizza Vita a premio ricorrente, Polizza Multirischi a premio unico, Polizza Multirischi a premio ricorrente), secondo lo schema sopra riportato.
Praticamente senza la loro polizza il TAEG aumenta di 0,5% (da 2,82 a 3,32).
Sembra si siano imparati e ora l'abbiano messo nero su bianco.
Avendo io una polizza vita direttamente tramite la mia azienda (che da copertura in orario lavorativo) ed un'altra polizza infortuni (privata) per il resto della giornata che dovrebbe coprire anche caso morte (vado a memoria ma andrò a controllare) vorrei evitare (almeno fino a quando avrò entrambe) di attivarne una terza.
Dalle vostre esperienze come avete gestito (o gestireste) il fatto che questo tipo di obbligo non è legalmente corretto? Qualcuno è riuscito a mantenere il tasso dell'offerta senza attivare ne la loro ne altre polizze? In caso contrario quali altre polizze avete presentato e vi hanno accettato?
Grazie
submitted by spizz__ to ItaliaPersonalFinance [link] [comments]


2024.05.19 18:50 gferrara8596 Backup Whatsapp on iOS to a Cloud different from iCloud.

Backup Whatsapp on iOS to a Cloud different from iCloud.
Why is not possible to choose where to save the backup of the chat? I’m only able yo backup on iCloud or nothing… is this a whatsapp limit or is because of the end-to-end encryption?
submitted by gferrara8596 to whatsapp [link] [comments]


2024.05.19 18:32 Conscious_Dark_2591 Valuto il suicidio ma sono tranquillo

Da quando sono finite le superiori, la mia vita è stata un declino lento e costante ahahahha. Non sono mai stato uno studente top, diciamo che me la cavavo con buoni voti, ma forse non con molto interesse. La maturità ľho data nel 2021, maturità semplificata eheh però il progetto che ho deciso di fare comportava ľandare a letto alle 4 di notte tutte le notti per un mese.
Sono sempre stato abbastanza sulle mie, non per antipatia o altro, ma semplicemente non mi sono mai interessato troppo degli altri. Amici ne ho e anche veri, certo si contano sulle dita delle mani, ma non mancano. Sono senpre stato abbastanza sedentario e un po asociale (preferisco discord alle uscite per intenderci) e anche questo stare sempre in casa credo che abbia contribuito pesantemente alla mia attuale situazione. Ogni estate dal 2018 mi iniziava a salire un'ansia terribile, me lo ricordo ancora. Ogni giorno appena sveglio, il mio stomaco iniziava ad irrigidirsi e a chiudersi così come compariva un nodo in gola dolente. Così per quasi tutto il giorno, fino a che poi non mi coricavo.
Il 2021 è stato anche ľanno ďinizio alľuniversità, ero super eccitato anche perchè sono iscritto a milano e io AMO letteralmente quella città. Sono fuorisede e faccio il pendolare, ogni giorno mi alzavo alle 5:30 per farmi poi un'ora e mezza di treno. Inutile dire che dormire 3 ore a notte non era proprio il top. Dopo due anni così, giungiamo alľanno accademico 2023/24 cioè il corrente.
Da marzo ho tutti i giorni giramenti di testa pesanti, ansia che non mi abbandona dal 2020 24/7 e anche il mio cervello inizia ad accusare fatica: sento una nebbia mentale che non mi permette di fare nulla, mal di testa, stanchezza pesantissima (mi viene da dormire persino mentre mangio) e muscoli deboli.
Sinceramente sono stufo, ho fatto mille esami medici e anche le persone attorno non fanno che dirmi "ma cosa vuol dire stai male? Solo un po di stanchezza" capisco che magari lo dicono per cercarmi di tirarmi su, ma sinceramente io ogni volta muoio dentro. Da qualche giorno mi è addirittura passata la voglia di parlare fate voi.
Oggi per la prima volta ho pensato ad un,ipotesi di suicidio. Non nel senso di pensare come e dove, ma proprio se fosse un'opzione e sono giunto alla conclusione che sì, è qualcosa a cui potrei arrivare. Quello che mi ha spiazzato a posteriori è la calma e lucidità del pensiero, ma sinceramente al momento non sto vivendo comunque quindi... Mi spiace perchè mi sono sempre considerato una persona capace e con degli obbiettivi e valori nella vita, ma così mi è veramente impossibile aaahahhah. La cosa più strana è che se tutti i sintomi fisici scomparissero o per lo meno si alleviassero un po', tutto si risolverebbe. Vabbè vedremo come andranno gli ultimi esami che dovrò fare e se poi sono tutti negativi vedrò di rivolgermi al lato non più fisico ma psicologico del problema.
submitted by Conscious_Dark_2591 to Psicologia_Italia [link] [comments]


2024.05.19 18:19 MembershipSmooth9687 Dubbio dichiarazione plusvalenze crypto

Salve, scusate il quesito magari ripetitivo in questo periodo. In vista delle dichiarazioni relative alle criptovalute, ho esigenza di comprendere alcuni aspetti su come muovermi.
Premetto che utilizzo la piattaforma Young Platform e ho già pagato con essa l'imposta di bollo. Nel 2023 ho soltanto depositato e effettuato operazioni d'acquisto tramite la piattaforma, vendendo solo una posizione per una cifra irrisoria (ossia ho guadagnato 200 euro, che però non ho trasferito su un conto bancario ma reinvestito in un'altra criptovaluta). Non credo che, con tale operazione, ci sia il bisogno di compilare il quadro per le plusvalenze, ma solo quello di monitoraggio, giusto? O va considerato anche il valore di vendita della criptovaluta nella plusvalenza?
Mi scuso in anticipo per l'ignoranza e vi ringrazio per le eventuali risposte.
submitted by MembershipSmooth9687 to commercialisti [link] [comments]


2024.05.19 18:18 MembershipSmooth9687 Dubbio plusvalenze crypto

Salve, scusate il quesito magari ripetitivo in questo periodo. In vista delle dichiarazioni relative alle criptovalute, ho esigenza di comprendere alcuni aspetti su come muovermi.
Premetto che utilizzo la piattaforma Young Platform e ho già pagato con essa l'imposta di bollo. Nel 2023 ho soltanto depositato e effettuato operazioni d'acquisto tramite la piattaforma, vendendo solo una posizione per una cifra irrisoria (ossia ho guadagnato 200 euro, che però non ho trasferito su un conto bancario ma reinvestito in un'altra criptovaluta). Non credo che, con tale operazione, ci sia il bisogno di compilare il quadro per le plusvalenze, ma solo quello di monitoraggio, giusto? O va considerato anche il valore di vendita della criptovaluta nella plusvalenza?
Mi scuso in anticipo per l'ignoranza e vi ringrazio per le eventuali risposte.
submitted by MembershipSmooth9687 to ItaliaPersonalFinance [link] [comments]


2024.05.19 18:06 PeachyFairyDragon Computer kitties

Computer kitties submitted by PeachyFairyDragon to TabbyCats [link] [comments]


2024.05.19 17:39 Eleo996 Differenze di età

Salve a tutti, nell’ultimo periodo mi sto interessando ad una cameriera di una pizzeria. Gira e rigira scopro che ha 20 anni e qui sorge il dubbio, perché io ne ho 28. Ok il ragionamento che con l’avanzare dell’età la differenza di questa si sente meno e la questione maturità, però in questa fascia mi fa un po’ strano. Secondo voi è normale o è troppo piccola? Qual è per voi la differenza massima e in quale fascia di età (escludendo minorenni) ? Vorrei affrontare l’argomento dal punto di vista puramente numerico insomma. Grazie in anticipo
submitted by Eleo996 to Relazioni [link] [comments]


2024.05.19 17:37 InvestmentBoth9220 For wanting to move on in and end my marriage

Just a little bit of a back story. I have been sick for the past year and half. My blood levels have been low and the drs don’t know what the cause is, is it it an iron deficiency or something worse. So they began doing a series of infusion treatments on me to see if my blood levels would rise. While this has been going on I was still working but thankfully my employer was understanding and said whenever I needed to go rest just make up the time where I could. I am a contingent employee under contract so I have no pto or sick time. So I cant necessarily miss because I need the money to help support my spouse and children. I also home school one of my children.
During this time because I have not been performing in the bedroom with my spouse because I have been sick and exhausted. It is not like I didn’t want I just physical could not. This past Christmas while I was working I sent a Text to my husband just telling him thanks for taking to me the dr the other day. He responds with I want a divorce. He then proceeds to tell me I am soul eater that I am drag him down and now that he has lost weight he wants to explore more options with his body that couldn’t before and I am not giving him sex everyday like I use to. He asked me for an open relationship. I said this is not a conversation to have via text come home. At that point I was worked up at my desk while working and not feeling the best.
He comes home and completely avoids me. I tried engaging in conversation everything but he went straight to his computer ignoring me. The next morning I woke up and tried engaging in conversation again he ignored me until later that evening. during the conversation he began a by saying he wants to leave because he doesn’t believe I respect him or appreciation him and he doesn’t feel in control of the relationship further more me being sick is exhausting and the children we adopted do not respect him either.
I sat their in a daze because something was not sitting right with me. I asked if there was someone else he initially said no but then I said you’re lying and he confessed he was talking with his ex and that they had been sexting. He said it wasn’t affair because it was not physical however in our first year of marriage he sexted someone and I sat the boundary that it was not ok! Fast forward 10 years he did it again.
On Christmas he decided to leave.. imagine having to tell the 2 kids you just adopted on Christmas it wasn’t their fault because they were blaming themselves due to the comment he made as he was leaving he stated “don’t let your mom get in your head like my mom did when she divorced my dad…” what why would say that! I explained to the kids that we were just in a rough spot and no matter what happens we love them unconditionally and nothing is their fault because our younger son was saying if him and his brother didn’t come in the picture none of this would happen. Worse day of my life especially. The next day he messaged and asked if we were going to his moms to celebrate Christmas and that k got what I wanted he had to sleep in a parking lot. I told him not to sleep in a parking lot and for the sake of the kids come home. But if he were to come home this thing with ex had to stop. The only reason it began because I wasn’t given him attention and she is going through a divorce and gave him everything he needed that she was better than me in all aspects. I sat there and cried. He the canceled my health insurance.
He came home and I went to the bedroom to sleep he texted me and said o you can’t come out here now that I came home. I go outside the room to talk to him and he told me I needed to speak to a therapist that I am crazy and a narcissist. That he is going to stay.
I began speaking with a therapist paying out of pocket and told her everything that occurred and what he had said and done and what I have said and done and that I was really nervous about being a narcissist and if I were a narcissist. After speaking with her for a moments she told me I wasn’t a narcissist but I do suffer narcissistic victim syndrome and that I live with my narcissist. I told her I was having a hard time with forgiveness with the other girl because if she was going through a divorce because her spouse cheated why would she do that to another person. The therapist was to ask her.
So I took her advice and I sent the message. She responded. We had a completely adult conversation she stated she begged my husband not to cheat but he led her to believe we were in an open marriage. She reassured me going for she would not be a bother anymore and I thanked her.
Fast forward a couple of days I get a follow on my instagram from a girl I use to work with. I have spoken with this person in years but i remembered her because she was so nice. So I sent her a private message that literally just said hello how are you? She responded as if I was trying to get intel out of her regarding my spouse and was so nasty. I sat there crying not understanding why this person was so mean and spouse what is it. I said this girl we worked followed me and I sent her message saying hello and she goes off about you what the hell are you telling me people. He said nothing I am not telling anybody anything.
So I messaged her back to shut the conversation down and showed the screen shot of where she followed me and I wasn’t even following her. I told her not to make up lies about my husband then she sends me a screenshot of her and my husband convo he had villianized me to her. I thanked her for the message and blocked her. I fwd a screen shot of the message to his phone and set in silence. He responded “Yeah? And? Be sure to bring that up to your therapist too. Way to send us a whole step backwards because you can't talk to me like an adult. I lied about not knowing because I wanted to see how far you would take it.”
The goodness out of all this is I am no longer a contingent and next month will have health insurance again to start back my infusions treatments to determine why my blood levels are low fingers crossed it is an iron deficiency.
Am I the asshole for wanting a divorce?
submitted by InvestmentBoth9220 to AmIActuallyTheAsshole [link] [comments]


2024.05.19 17:30 LegalHelpDxb Paano makakuha ng Divorce bilang isang NON MUSLIM EXPAT sa Dubai?

Ang kamakailang ipinasa na Batas (Federal Law No. 41 ng 2022) ay nagpapahintulot sa mga Non-Muslim (lokal/Emirati man o Expat) na magsampa ng "No-Fault Divorce" kung saan ang Partido na humihingi ng Divorce ay hindi na kailangang magpakita ng anumang pinsala at bilang isang resulta makakuha ng Divorce kaagad.
Bago maghain ng Diborsiyo, mangyaring isaalang-alang ang iyong mga pangangailangan at kung ano ang posibleng kailanganin mo sa iyong asawa. Ang pagkonsulta sa isang abogado sa bagay na ito ay ang pinakamahusay na paraan ng aksyon. Maaari ka ring mag-DM sa u/LegalHelpDxb para sa personalized na payo sa iyong sitwasyon.
submitted by LegalHelpDxb to DubaiLaw [link] [comments]


2024.05.19 17:30 LegalHelpDxb Paano makakuha ng Divorce bilang isang NON MUSLIM EXPAT sa Dubai?

Ang kamakailang ipinasa na Batas (Federal Law No. 41 ng 2022) ay nagpapahintulot sa mga Non-Muslim (lokal/Emirati man o Expat) na magsampa ng "No-Fault Divorce" kung saan ang Partido na humihingi ng Divorce ay hindi na kailangang magpakita ng anumang pinsala at bilang isang resulta makakuha ng Divorce kaagad.
Bago maghain ng Diborsiyo, mangyaring isaalang-alang ang iyong mga pangangailangan at kung ano ang posibleng kailanganin mo sa iyong asawa. Ang pagkonsulta sa isang abogado sa bagay na ito ay ang pinakamahusay na paraan ng aksyon. Maaari ka ring mag-DM sa u/LegalHelpDxb para sa personalized na payo sa iyong sitwasyon.
submitted by LegalHelpDxb to DubaiLaw [link] [comments]


http://swiebodzin.info